Pagina's

donderdag 5 juni 2014

Blindstaren

Toen wij ons huis kochten en gingen inrichten, moet je kiezen voor een bepaalde indeling. En het is lastig, zeker in nieuwbouwhuizen, om dan voor originele indeling van je kamer te gaan. Eigenlijk is er maar 1 mogelijk, en ook bij ons staat het nu zoals het gewoon het meest praktisch is. En aangezien het allemaal niet zo groot is heb je niet zoveel mogelijkheden.
Maar toen wij (lees: mijn vader) de muur van een kleur gingen voorzien, stond de eethoek en de kast midden in de kamer. Dit was natuurlijk een uitgelezen moment om te gaan schuiven. Mijn eethoek heb ik vanaf het begin af aan met de kop van de tafel tegen de muur gehad. Waarom? Ik zou het niet weten. Misschien omdat velen dat hebben, en dat je daar onbewust toch door wordt beinvloed. 
Nu hebben we de tafel in het verlengde van de kamer gezet. Had niet een overduidelijke foto van hoe het eerst was, maar het is een idee.

Voor
Na






De lamp hoefden we alleen maar een kwartslag te draaien. En het leuke is...het lijkt veel ruimtelijker! Ik ben er erg blij mee! De lamp is van Tierlantijn. Ik vind dit een heel mooi merk, met mooie lampen. Het heeft een stoere robuuste uitstraling.















Een paar weken terug liep ik ook tegen dit tafeltje aan. Ik vind het altijd leuke tafeltjes om mee te decoreren, en deze kon ik voor een leuk prijsje meenemen. Zo heb ik weer een leuk hoekje erbij.

Het pinksterweekend geven ze zomerse temperaturen op( dat zou je nu niet zeggen, maar het schijnt echt zo te zijn!).
Heerlijk zo' n lang weekend. Ik zou zeggen: geniet er met volle teugen van!


Veel liefs,

Arianne

19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wij hebben het hoofd van de tafel ook tegen de muur, maar toen wij dit huis gingen bezichtigen, was dat bij de vorige bewoner niet het geval. Ik weet dus dat het anders kan. Ideaal dat je je lamp een kwartslag kan draaien! Hier hangen twee losse lampen naast elkaar, dus dan gaat dat niet zo makkelijk. Bovendien zou de tafel bij een kwartslag draaien nog een stuk naar links moeten en dat kan dan zelfs bij een te draaien lamp niet goed...dan hangt de lamp bij het hoofd van de tafel.

Waarschijnlijk ben je inmiddels al afgehaakt bij deze warrige toelichting hihi. Maar je snapt de strekking denk ik wel ;-).

Bij jou ziet het er mooi uit. Het onlangs gescoorde tafeltje is ook een plaatje!

Liefs, Ingrid

Unknown zei

Leuk om af en toe eens te kunnen schuiven maar wij hebben de tafel ook met de kopse kant tegen de muur staan. Helaas kan het niet echt anders bij ons ivm te grote meubels haha. Nu is alles goed op elkaar afgestemd en eigenlijk vind ik het bij ons juist wel wat hebben want tegen de muur aan heb ik een grote spiegel op de eettafel gezet waardoor het geheel toch ook heel ruimtelijk oogt. Je ronde tafeltje is werkelijk een plaatje!!

Liefs Marieke

Huize Kip Kakel zei

Hah..weet je: wij hebben de lampen aan een plank hangen en die kan zo een kwartslag draaien als ik de tafel in de lengte wil...
De praktijk wijst uit: dat de tafel al 2 jaar hetzelfde staat:)
Maar je tafel staat mooi zo..uitkijken met kale plekken op de muur van de stoelen..dat dan weer wel:)

Huys 50 zei

Schuiven met meubels is vaak moeilijk want we wonen niet allemaal in een paleis hé ;-)))
Hier staat het ook altijd hetzelfde want wij hebben heel veel ramen en weinig bruikbare muur.....
Je tafeltje is een plaatje en wat erop staat ook ;-))

Groetjes
Dicky Marie

Huize Vizzini zei

Ooo dat tafeltje is heel mooi.
Het staat allemaal mooi zo!
Liefs Patricia.

het moonhuis zei

Staat hartstikke leuk zo!!
Mooie lamp erboven en ideaal dat je m kon draaien.
Leuk bijzettafeltje!
Fijne pinksterdagen, geniet ervan!!

liefs Monica

Des guirlandes zei

Grappig, wij wonen ook super standaard en onze tafel heeft ook heel lang met de korte kant tegen de zijmuur gestaan. Maar nu staat hij al jaren in het verlengde van de kamer. Het lijkt net of de kamer daar langer van lijkt.
En het is niet meer zo standaard ;-)
Hoewel de buren van een paar huizen verderop hebben het nu ook zo. Straks worden we vanzelf weer standaard.
Groeten,
Barry

Anneke zei

De tafel staat mooi zo. Zo krijg je ook lengte in de kamer. Dat tafeltje daar ben ik weg van. Ik ben ook al een poosje op zoek naar zo'n tafeltje. Weer een leuk hoekje erbij.
Fijne dagen, liefs Anneke

van alles wat in huis en tuin. zei

Wij hebben de tafel ook vrij in de kamer staan: hij kan bij ons niet eens tegen de muur! Maar het bevalt ons prima en de kleinkinderen ook: kan je heerlijk omheen rennen!
Ik wens je zonnige pinksterdagen toe!

groet Trijnie

Unknown zei

Voorheen hadden wij ook de tafel tegen de muur, gewoonweg omdat dat het meest praktisch was, want als ik hem in de lengte zou plaatsen, zou er bijna niemand meer langs kunnen haha. Nu hebben we natuurlijk die ronde tafel, dus tja die kun je maar op 1 manier kwijt he? ;) Vind het mooi zo hoor! En ook je ronde tafeltje is erg mooi! Liefs Nathalie

Unknown zei

Ja, gek hè.....dat je dan meubels zo hebt staan en je weet niet waarom......en dat het ook op een andere manier kan en dan ook nog eens veel ruimtelijker staat. Je ziet het dan gewoon niet....heel herkenbaar!
Mooie lamp en gelukkig dat je hem gewoon kon draaien.
Het is een mooi rustig geheel.
Leuk tafeltje heb je gevonden, dit kun je al gauw overal neerzetten met een leuke decoratie.

Groetjes Anita

Unknown zei

Je hebt mooie dingen op beide tafels staan.
Leuk dat het draaien van de tafel zo'n verrassend effect geeft. Wij hebben een lange tafel met kopse kant tegen de muur. Maar als we meer dan zeven eters hebben draaien we hem een kwartslag maar dan vult hij wel een groot deel van de kamer. Dus niet iets voor blijvend.
Een fijn pinksterweekend, geniet van het mooie weer, groetjes Ingrid

Inge R. zei

ja mooi zo je tafel, lijkt me beter....
enne je tafletje is wel een hele gave! kun je blij mee zijn

greotjes, inge

Housebythewaterhole zei

Arianne, wat mooi je tafel zoals ze nu staat...
ook het nieuwe tafeltje vind ik super mooi en zeker
de kruik erop.... hou zo van die kruiken prachtig hé !!
Héél fijn lang weekend voor jouw
geniet ervan
Liefs Kathy

Dineke@esatto zei

Echt mooi geworden zo, Arianne! Leuk om af en toe eens te schuiven!
Liefs Dineke

Cora M. zei

Ik vind hem heel leuk staan zo, wat een kleine verandering niet kan doen he..?!
Groetjes Cora

Me And My Dog @ Home zei

Ook weer leuk zo, de tafel.. het kleine tafeltje vind ik ook erg mooi, en sober aangekleed..
Bedankt voor je begrip en ja echt, als je wat breekt geloven ze je en dat geneest tenminste, maar we hebben het niet voor het kiezen he..

Fijn weekend
Liefs Wendy

Gert Jan en Margreet zei

Wel grappig. Wij hadden al tijden de tafel midden in de woonkamer staan, en hebben hem nu met een kant tegen de muur gezet. Veel meer ruimte vonden wij ....hahahaha
Ach dat zal ook wel weer eens veranderen. Schuiven met de meubels blijft leuk toch?

Groetjes Margreet

Unknown zei

Hi hi!

Ja altijd moeilijk om de meubels ook echt te verschuiven, maar als je de ruimte lekker doen! Hoe snel is het weer hetzelfde!

Ik ben net begonnen met bloggen. Zouden jullie een kijkje willen nemen op mijn blog? Vanaf nu ga ik jullie lekker volgen!

Liefs Lieke